9 Μαρ 2010

Η μάθηση μπορεί να είναι διασκεδαστική!

Όταν βρεις κάτι δημιουργικό να κάνεις η ζωή σου αποκτά ένα νόημα και μια ουσία που πριν δεν μπορούσες να φανταστείς. Η δημιουργικότητα σε όλες της τις εκφάνσεις δίνει χαρά σ'αυτόν που δημιουργεί γιατί τον βοηθά να εκφράσει το μέσα του, να βγάλει τον πόνο, τη χαρά, τα συναισθήματα του προς τα έξω.

Αυτό το συνειδητοποίησα έμπρακτα όταν για πρώτη φορά το 2008 γράφτηκα και παρακολούθησα μέσω του υπολογιστή μιας μικρής διάρκειας σειρά μαθημάτων από το Oxford για δημιουργική γραφή (creative writing).  

Από παιδί μου άρεσε να λέω ιστορίες, συνήθως στη μικρή μου αδελφή, και πάντα έχω στο πίσω μέρος του μυαλού μου ότι κάποια στιγμή θέλω να γράψω ένα βιβλίο ή μια σύντομη ιστορία, ή νουβέλα ή κάτι τέτοιο τελοσπάντων. Τότε έψαχνα να κάνω ένα μεταπτυχιακό και δε θυμάμαι πως ακριβώς ανακάλυψα αυτό το course. Δε χρειάστηκαν σχεδόν καθόλου διατυπώσεις, πέρα από την έγκαιρη καταβολή του αντίτιμου και ήμουν έτοιμη. 

Ο τρόπος που διδάσκουν με ενθουσίασε. Σε βοηθούν να μάθεις σχεδόν ανεπαίσθητα. Τα σχόλια του διδάσκοντα είναι πάντα ενθαρρυντικά με δημιουργική κριτική, ώστε από τη μια να εντοπίσεις τις αδυναμίες σου, αλλά από την άλλη να δεις τα θετικά σου ώστε να μπορείς να τα ενισχύσεις

Όμολογώ ότι τόσα χρόνια στα σχολεία εδώ, αλλά και στο πανεπιστήμιο στην Ελλάδα τέτοιο τρόπο διδασκαλίας δεν είχα την τύχη ποτέ ξανά να συναντήσω. 

Ίσως φυσικά να έπαιξε και μεγάλο ρόλο το ότι λάτρευω το θέμα και ποτέ, ούτε μια  μικρή στιγμούλα δεν βρήκα τις ασκήσεις ή τις εργασίες που είχαμε να κάνουμε σαν αγγαρεία. Έπειτα σ'αυτό το course είχαμε μαζευτεί μια ομάδα από άτομα από όλα το κόσμο και ήμασταν όλοι οι συμμετέχοντες πολύ ενθαρρυντικοί ο ένας για τον άλλο, γεμάτοι όρεξη και θετικές παρενέσεις. Πέρασα 10 βδομάδες (τόσο διαρκούν τα courses) άκρως δημιουργικές και γεμάτες ενθουσιασμό και χαρά. Ανυπομονούσα καθημερινά να πάω σπίτι για να διαβάσω και να γράψω. Όταν δε ήρθε το τέλος του course στεναχωρήθηκα πολύ και τους εισηγήθηκα να φτιάξουν κι άλλα παρόμοια. 

Στη συνέχεια γράφτηκα σε άλλα 3 courses και κάθε φορά η εμπειρία ήταν μοναδική, άκρως ευχάριστη, διασκεδαστική, παιδαγωγική κι ενδιαφέρουσα. 

Σε οποιονδήποτε κατέχει την αγγλική γλώσσα σε ικανοποιητικό επίπεδο και θέλει να μάθει να δημιουργεί με διασκεδαστικό τρόπο θα πρότεινα αυτά τα courses ανεπιφύλακτα. Άλλωστε υπάρχουν ένα σωρό θέματα που πιάνουν μια μεγάλη γκάμα ενδιαφερόντων από Αρχαιολογία μέχρι Νομική, κι από Νανοτεχνολογία μέχρι Κτηνιατρική. Περισσότερες πληροφορίες στην κεντρική σελίδα του Oxford Continuing Education

Γιατί τελικά η μάθηση μπορεί να είναι διασκεδαστική... όσο κι αν προσπαθούν κάποιοι να αποδείξουν το αντίθετο.

9 σχόλια:

  1. Η ηλικία δεν έχει καμία σχέση με την ανάγκη να νιώσεις και να είσαι δημιουργικός .
    Εγώ τώρα ξεκίνησα μαθήματα κιθάρας και μου αρέσει πολύ.
    Σαν μικρό παιδί που βρήκε καινούργιο παιχνίδι κάνω : )))
    Ότι σε ευχαριστεί μην το σταματήσεις

    Φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ καλή ιδέα :) Δεν είναι φοβερό το μάθημα της δημιουργικής γραφής? Εκανα 2-3 εξάμηνα στη σχολή και ήταν από τα αγαπημένα μου! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και δεν είναι και λίγοι αυτοί που προσπάθησαν να μας αποδείξουν το αντίθετο! :)
    Η μάθηση σίγουρα μπορεί να είναι διασκεδαστική.
    Φτάνει και ο διδάσκων και ο διδασκόμενος να αγαπάνε αρκετά το αντικείμενο το οποίο διάλεξαν
    να ακολουθήσουν.
    Άλλωστε, όσο μεγαλώνεις, γνωρίζεις πολύ καλύτερα τι σου αρέσει και τι όχι κι' έτσι είναι πιο εύκολο να διαλέξεις ένα course που σε ενδιαφέρει πραγματικά.
    Μελέτησα και τα υπόλοιπα courses και φαίνεται πολύ ενδιαφέρον! :)

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. είχα ξεκινήσει κεραμική φέτος αλλά ήμουν εντελώς άχρηστη έτσι το παράτησα...
    :-)

    θα ήταν ενδιαφέρον αν υπήρχε κάτι ανάλογο στα ελληνικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σταλαγματιά μου καλή σου μέρα. Μαθήματα κιθάρας θέλω κι εγώ κάποτε να κάνω... για να δούμε :)
    Είναι όμορφο να νιώθεις σαν μικρό παιδί.
    Δεν έχω σκοπό να σταματήσω να κάνω κάτι που με ευχαριστεί τόσο. Υπάρχουν τόσα πρέπει στη ζωή μας που όταν βρούμε και μπορούμε να ικανοποιησουμε και ένα δυο θέλω είναι χαράς ευαγγέλιο.
    Φιλί

    Dorothy μου αφού έχεις παρακολουθήσει το μάθημα ξέρεις για τι πράγμα μιλώ.
    Φιλιά

    Lilith μου όντως προσπαθούν να μας αποδείξουν το αντίθετο μα να που υπάρχει φως στην άκρη του τούνελ ;)
    Χαίρομαι που βρήκες ενδιαφέροντα τα courses.
    Φιλιά

    Ουφ μου κάτι θα υπάρχει που θα είσαι καλή και θα το αγαπάς. Απλά πρέπει να ψάξεις λίγο παραπάνω και θα το βρεις :)
    Στα ελληνικά κάτι ανάλογο δεν νομίζω προς το παρόν να υπάρχει. Ίσως στο μέλλον...; Για να δούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος11/3/10, 4:16 μ.μ.

    Ζήτω η δια βίου μάθηση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πόσο γεμίζουν οι μπαταρίες μας κάθε φορά που δημιουργούμε κάτι. Όσο κι αν μας κατατρώει η ρουτίνα και οι υποχρεώσεις δεν πρέπει ποτέ να αδρανοποιούμε τη δημιουργικότητά μας. Όποια κι αν είναι αυτή και ανεξάρτητα αν θεωρείται αξιόλογο αυτό που δημιουργούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. zekia μου έτσι είναι δε θα γίνουμε όλοι Gabriel Garcia Marques ή Paolo Coehlo. Η δημιουργικότητα δίνει ενέσεις ζωής πιστεύω αλλιώς η ρουτίνα δεν αντέχεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πες κάτι, ή μάλλον γράψε αυτό που σκέφτεσαι! :)

Mi manchi

Μου λείπεις τόσο πολύ, τόσο απερίγραπτα, αφάνταστα, αδιάκοπα, ασταμάτητα, που δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψουν πόσο.  Κι όσο κι αν κρατιέμα...