16 Ιαν 2015

Ο τσάρλυς ποιος τσάρλυς;

Εδώ στην Κύπρο τσάρλυδες λέμε όσους μετανάστευσαν στην Αγγλία και τα κυπριακά τα μιλούν με τη χαρακτηριστική προφορά του ανθρώπου που τα ξέρει λίγο και απ’την άλλη δεν ξέρει καθόλου τα ελληνικά των βιβλίων. Άρα τα τσαρλούδκια όπως τους λέμε, μιλούν βαριά κυπριακά που εδώ ίσως δε μιλιούνται παρά μόνο στα χωριά και τα μιλούν με εγγλέζικη προφορά.
 
Τις τελευταίες μέρες με αυτό το σύνθημα συμπαράστασης προς τους δολοφονημένους στο γαλλικό έντυπο, το να λέγεσαι τσάρλυς έχει πάρει άλλη έννοια και διάσταση. Το φοράνε διάσημοι στο πέτο σαν κονκάρδα συμπαράστασης στους δολοφονημένους αλλά πάει να γίνει και σύμβολο της περίφημης και πολλαπλά παρεξηγημένης ελευθερίας του τύπου.


Διαβάζοντας το σχετικό ποστ του κύριου Μαυρουδή, θεώρησα καλό να γράψω ένα ποστ δικό μου ως απάντηση σε όλο αυτό γιατί το ξεκίνησα αρχικά για σχόλιο και μου βγήκε.. έκθεση ιδεών! Λογικό φυσικά γιατί το θέμα είναι μεγάλο, εκτεταμένο με πλοκάμια που μπορούν να τραβηχτούν, τεντωθούν παντού.
 Πάμε στο προκείμενο όμως, δε διαφωνώ με όσα γράφει ο κύριος Μαυρουδής όμως διαφωνώ με το "ανθρώπων που χάριζαν γέλιο, άρα αισιοδοξία και προκαλούσαν στους αναγνώστες τους, με το λεπτό χιούμορ τής δουλειάς τους, σκέψεις που καταπολεμούσαν τον φανατισμό και τον φόβο"
Δεν δηλώνω ειδικός επί του θέματος, σίγουρα υπάρχουν κείμενα από πολύ πιο ενημερωμένους από ότι έγω γι’αυτό αλλά έψαξα όπως κάνω πάντα για το τι και πως πριν σχηματίσω άποψη γι’αυτή την επίθεση. Γιατί προφανώς ήμουν αμέσως εναντίον της δολοφονίας των ατόμων αυτών, όμως το θέμα δεν ήταν μια δολοφονία που την καταδικάζουμε όλοι και τέλειωσε εκεί. Άρα δεν τελειώνει με το να στηρίζουμε το θύμα και φοράμε και μια κονκάρδα να το δείξουμε και τι ωραία τι καλά.
 Αν ψάξετε λοιπόν λίγο το συγκεκριμένο έντυπο θα δείτε ότι το γέλιο που υποτίθεται ότι χάριζαν, ήταν εις βάρος των άλλων χωρίς σεβασμό στα πιστεύω τους. Σίγουρα δεν άξιζαν να εκτελεστούν με αυτό το βάρβαρο τρόπο δεν το συζητώ αυτό. Αλλά ήταν σάτυρα αυτό που έκαναν; Ή ήταν χλευασμός για τον χλευασμό; Και μάλιστα χλευασμός τους χειρίστου είδους. Που τελειώνει η σάτυρα και που αρχίζει το δικαίωμα του άλλου στην όποια πίστη του; Γιατί να μη σατυρίζεις κάποιον χωρίς να τον χλευάζεις στο σημείο του πλήρως εξευτελισμού;

Το σκίτσο ειδικά με το θεό είναι χαρακτηριστικό του πόσο πολύ χλεύαζε το έντυπο όλες τις θρησκείες χωρίς ίχνος σεβασμού για τους πιστούς και την ιδεολογία τους. Αν δε σέβεσαι όμως πολύ απλά δεν πρέπει να περιμένεις το σεβασμό και ο χλευασμός όταν φτάνει στα ακραία όρια που τον έφτανε αυτό το έντυπο ξυπνά άσχημα ένστικτα.

Επαναλαμβάνω δε δικαιολογώ τη δολοφονία ουτε και τους δολοφόνους. όμως στο όνομα της "ελευθερίας του τύπου" κάποια έντυπα όπως αυτό, έφτασαν πολύ απλά στην ασυσοδοσία του τύπου και ξεπέρασαν ακόμα κι αυτο το όριο.
Δεν υποστηρίζω τους δολοφόνους, αλλά ούτε και ανθρώπους που βασικά πράγματα όπως ο σεβασμός στα πιστεύω των άλλων, δεν τα τηρούν, δεν τα ακολουθούν.

Γιατί ας μην κάνουμε λάθη ακραίοι ήταν κι αυτοί οι σκιτσογράφοι απλά απ’την άλλη μεριά, απτο άλλο άκρο απ’τους δολοφόνους. Και οι ακραίοι ό,τι κι αν υποστηρίζουν ακραίοι παραμένουν, μίσος και μισαλλοδοξία σπέρνουν και ποτέ το μίσος καλά αποτελέσματα δεν είχε και δεν έχει. Δεν στηρίζω τους δολοφόνους λοιπόν, αλλά ούτε αυτούς που δεν δείχνουν σεβασμό σε κάνενα και σε τίποτα ενώ οι ίδιοι απαιτούν το σεβασμό των άλλων.
Τέλος έτσι για να μη ξεχνιόμαστε για την ακρότητα μέρους της γαλλικής κοινωνίας που υποτίθεται ότι σέβεται τους πάντες, πρόσφατα απαγόρεψαν την ισλαμική μαντίλα. Πόση ελευθερία και σεβασμό δείχνει αυτή η απαγόρευση σας αφήνω τον καθένα ξεχωριστά να βγάλει τα συμπεράσματα του.

4 σχόλια:

  1. Τι να πω αγαπημενη μου περί αυτού, είμαι υπέρ της ελευθερίας της γλώσσας (όχι μόνο του τύπου), να εκφράσω την προσωπική μου γνώμη για όλα τα θέματα, χωρίς να αγγίξω, να χτυπήσω, να εκβιάσω η να σκοτώσω. Όσο για την απαγόρευση της μαντίλας δεν το θεωρώ άκρο, ςτα ισλαμικά χώματα υποχρεώνουν το γυναικείο φύλο ανεξαρτήτως θρησκείας να ντυθει και να κυκλοφορει δημοσίως σύμφωνα με τα ήθη κι έθιμα της χώρας των, γιατί κι αυτοί να μην σεβαςτουν τα ήθη κι εθιμα της χώρας που τους φιλοξενεί?

    Πολλα πολλα φιλια και μια όμορφη χρονια γλυκιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύη μου καλή σου μέρα και καλή βδομάδα! Για μένα είναι άκρο σε μια κοινωνία που υποτίθεται είναι ανεκτική σε όλους και όλα. Αν αντιγράφουν τα ισλαμικά ανελέυθερα κράτη να σταματήσουν να διαφημίζουν πόσο ελεύθεροι και ανεκτικοί είναι γιατί προφανώς δεν είναι. Ας παραδεχτούν ότι υπάρχουν όρια στην ανεκτικότητα τους και πως ο δικός τους τρόπος σκέψης και πράξης είναι ο μόνος ανεκτός στην κοινωνία τους. Αυτή η υποκρισία τους με ενοχλεί.
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Σε μιαν χώραν που κανενός η αξιοπρέπεια δεν θίγεται όταν ο πρόεδρος, ο υπουργός εξωτερικων, σύσσωμον το υπουργικόν συμβούλιον πάει να υποδεχτεί, να φιλήσει τζιαι να τιμήσει μιαν νεκροκεφαλήν με τιμές αρχηγού κράτους, δεν περιμένω να δώ πολλήν κόσμον να καταλάβει το χιούμορ λεπτών αθρώπων που εθυμώνναν με την αθρώπινην ηλιθιότηταν τζιαι εσχεδιάζαν την πέρκει σκεφτεί τζιαι κανένας μετά πον να γελάσει.

    Εξάλλου ένας ελεύθερος Γάλλος κωμικός, ζωγραφίζει για τους συμπολίτες του που εδιαπαιδαγωγηθήκαν που το 1789 με τες αρχές της κοσμικότητας που προβλέπει το σύνταγμαν του. Ούτε για τους Σαουδάραβες ζωγραφίζει, που μαστιγώνουν ακόμα τζιαι όποιον βλασφημεί κάμνοντας έναν σιονάνθρωπον, ούτε για τους Κυπραίους που αγαλλιάζουνται να φιλούν τα λείψανα. Άρα δεν βλέπω γιατί να θίγεται είτε ένας Κυπραίος, είτε κανένας Σαουδάραβας. Εθίχτηκεν κανένας Γάλλος που θεωρούν οι χριστιανοί στην Κύπρον την γεναίκαν με την περίοδον της ξημαρισμένην τζιαι της απαγορεύουν να μπεί μες την εκκλησιάν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "λεπτών ανθρώπων χιούμορ"; ποιον λεπτών ανθρώπων; όταν χλευάζεις όσα δεν πιστεύεις αντί να αποδέχεσαι κ σέβεσαι ό,τι εσύ μπορεί να μην τα πιστεύεις ενώ άλλοι τα πιστεύουν, λεπτός και λεπτά αισθήματα δεν έχεις. σιγά μη γελάσω εις βάρος των πιστεύω των άλλων. το χιουμορ εδώ χρησιμοποιήθηκε ως πρόσχημα για συγκεκαλυμμένη επίθεση στα ιερά των άλλων. αν αυτό δεν είναι μισαλλοδοξία δεν ξέρω τι είναι η μισαλλοδοξία μάλλον.

      όπως απάντησα και στην Εύη πιο πάνω αυτό που με ενοχλεί είναι η υποκρισία της γαλλικής κοινωνίας που το παίζει ανεχτική κτλ ενώ δεν είναι όπως πολύ σαφώς έδειξε και δείχνει. δεν είναι μόνο οι ισλαμικές κοινωνίες ανελεύθερες είναι και αυτές που κρατούν το λάβαρο της ελευθερίας και φωνάζουν υπέρ της ενώ στην πραγματικότητα κάνουν ό,τι μπορούν για να την περιορίσουν. παραδείγματα πάμπολλα δυστυχώς, με πρώτες και καλύτερες τις ΗΠΑ βεβαίως. από κοντά ακολουθούν και οι ευρωπαϊκές χώρες φυσικά.

      Διαγραφή

Πες κάτι, ή μάλλον γράψε αυτό που σκέφτεσαι! :)

Το μπλογκιν είναι πάθος

Πόσα χρόνια έχω να γράψω; Σίγουρα πολλά αν και θα ήθελα να είχα συνεχίσει. Το αγαπάω το μπλογκιν με πάθος όπως δεν αγάπησα ποτέ το τουιτερ. ...