22 Δεκ 2010

Αεροπορικά ατυχήματα

Όταν πετύχω κανένα ντοκυμαντερ για αεροπορικά ατυχήματα το βλέπω με τρομερό ενδιαφέρον. Ειδικά το Air Crash Investigation στο National Geographic Channel. Στεναχωριέμαι πάρα πολύ όταν από μια πτώση αθώοι άνθρωποι χάνουν  άδικα τη ζωή τους, αλλά θέλω να βλέπω πως γίνονται οι έρευνες και ακόμα πιο πολύ με ενδιαφέρει να μαθαίνω τους λόγους που ένα αεροπλάνο αντί να προσγειωθεί ομαλά, συγκρούστηκε στο έδαφος. 


Από τόσες εκπομπές που έχω δει ένα συμπέρασμα πάντα κυριαρχεί: ποτέ δε φταίει μόνο ένας παράγοντας. Ποτέ δεν έπεσε αεροπλάνο γιατί μια βίδα είχε πρόβλημα. Κάθε φορά παρουσιάζονται μια σειρά από προβλήματα όλα μαζί ταυτόχρονα και τότε έχουμε το μοιραίο.

Πολλά από τα ατυχήματα που παρουσιάζονται στις εκπομπές αναφέρονται, σε παλιά ατυχήματα που έγιναν τις δεκατίες του '80 και του '90.  Αυτό είναι φυσικό αφού οι έρευνες για ένα αεροπορικό ατύχημα πέρνουν χρόνια για να ολοκληρωθούν και μετά περνούν άλλα τόσα μέχρι να γίνει το ατύχημα εκπομπή. Στο τέλος των εκπομπών γίνεται αναφορά στο τι δίδαξε στην αεροπορική βιομηχανία το κάθε ατύχημα και τι μέτρα λήφθηκαν για να μην επαναληφθεί παρόμοιο του. 

Όταν ακούω γι'αυτά τα ατυχήματα δεν μπορώ παρά να θυμηθώ ότι στα μέσα της δεκαετίας του '90 ήμουν φοιτήτρια και ταξίδευα πολύ συχνά. Τότε δεν είχα φοβηθεί ούτε μια φορά κατά τη διάρκεια κάποιου ταξιδιού, ακόμα κι όταν είχε πολλές αναταράξεις. Έβλεπα τα αεροπλάνα σαν λεωφορεία του αέρα και περίμενα με ανυπομονησία να φτάσω στον προορισμό μου. Διάβαζα περιοδικά, έπιανα κουβέντα με συνεπιβάτες, ποτέ δεν πρόσεχα τις επιδείξεις ασφαλείας των αεροσυνοδών, πλήρης άνεση με άλλα λόγια. Μετά όλα άλλαξαν..

Εκείνη την αποφράδα εκείνη μέρα 14 Αυγούστου 2005 που έπεσε το αεροπλάνο της Ήλιος και ξεκληρίστηκαν τόσες οικογένειες. Και δεν έφτανε η τραγική απώλεια τόσων ανθρώπων έχουν περάσει 5+ χρόνια κι ακόμα σέρνονται οι δικαστικές διαδικασίες χωρίς να έχει αποδοθεί καμιά ευθύνη πουθενά. Όχι πως αν αποδοθεί θα αλλάξει κάτι ουσιαστικό, γιατί όπως φαίνονται τα πράγματα προσπαθούν να τα φορτώσουν στους πιλότους. Όμως για τους συγγενείς που περιμένουν τόσα χρόνια θα κάνει διαφορά να βγει μια οποιαδήποτε απόφαση. Τι σόι δικαιοσύνη είναι αυτή αν πεθαίνουν τόσα άτομα και θέλει δέκα χρόνια για να καταδικάσει τους ενόχους;!

10 σχόλια:

  1. ο άντρας μου με λέει ανώμαλη που κάθομαι και βλέπω τις εκπομπές για το πως πέφτουν τα αεροπλάνα. χαίρομαι που υπάρχουν και άλλοι :))).

    επίσης σημείωσε ότι η "δικαιοσύνη" μπορεί καν να μην καταδικάσει τους αληθινούς ενόχους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @Mana
    Καλέ είμαι κι εγώ στο club με τους ανώμαλους, είμαι η αρχιανώμαλη, χαχαχαχαχα

    Φυσικά και δεν υπάρχει δικαιοσύνη, αλλά όπως είπε και η Daisy κι αυτοί οι συγγενείς περιμένουν να τους απαντήσουν κάτι, οτιδήποτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Mana κι εμένα τα ίδια λέει! :)))))
    Ειδικά αν πλησιάζει κανένα ταξίδι που έχουμε να πάμε δεν τα βλέπει καθόλου. Αλλιώς τα βλέπουμε μαζί.
    Έχεις δίκιο η δικαιοσύνη των ανθρώπων είναι ατελής και κάτι παραπάνω από τυφλή.
    Το θέμα είναι να δοθεί έστω μια ατελής εξήγηση. Άλλωστε αν δεν ολοκληρωθεί η διαδικασία εδώ δεν μπορούν να προσφύγουν σε ανώτερα δικαστήρια, πράγμα που είναι δικαίωμα τους και νομίζω ότι κάποιοι θα ήθελαν να κάνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. astakouli μου αν πρόκειται για ανωμαλία τότε την έχω κι εγώ :)))))))
    Μήπως να κάνουμε κλαπ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Να το δω, δεν το βλέπω... αλλά προτιμώ να ταξιδεύω μ' αεροπλάνο, πας μια και καλή, δεν το αντιλαμβάνεσαι, σε σχέση με το τροχαίο, τη θάλασσα και ...άσε με Χριστουγεννιάτικο, με τις ιστορίες τρόμου!
    Ούτε το κοριτσάκι με τα σπίρτα θέλω να δω.
    κι εχω και μια φιλοσοφία, μοιρολατρική. Οτι είναι να γίνει θα γίνει. αν δεν θέλεις να σου συμβεί κάτι κάτσε σπίτι σου... (αν δεν γίνει σεισμός να σε πλακώσει το ταβάνι...)

    Εύχομαι να είναι όλα καλύτερα στην νέα Χρονιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Βλέπω έπιασες τα... ευχάριστα, μέρες που είναι! :)))
    Πάντως, αν θα φτιάξετε club, count me in. :)

    Καλά Χριστούγεννα, Daisy μου!
    Εύχομαι να τα περάσεις όμορφα και... αν συναντήσεις το Χριστουγεννιάτικο Πνεύμα, σε παρακαλώ, μην το πλακώσεις στις σφαλιάρες! :)))

    Φιλιά πολλά, Scroogy μου! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Estrella ποια λες να είναι η απάντηση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γλυκό - Κερασο - Ζουζούνα αν το πετύχεις πουθενά δες το. Είναι τρομερά ενδιαφέρον!
    Το αν το αντιλαμβάνεσαι είναι μεγάλη κουβέντα καλύτερα να μην την κάνουμε εδώ.
    Αν αυτό είναι μοιρολατρεία τότε κι εγώ δηλώνω μοιρολάτρης γιατί συμφωνώ ό,τι είναι να γίνει θα γίνει. Φυσικά δε βλάφτει να φυλαγόμαστε και λίγο!
    Μακάρι να είναι όλα καλύτερα!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Lilith είδες είδες; :)
    Να υποθέσω το βλέπεις κι εσύ φανατικά; Γιατί μόνο τότε μπορείς να μπεις στο κλαπ! χιχιχι

    ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΛΙΛΙΘΑΚΙ!
    Το πνεύμα δεν έχει να φοβάται από μένα. Το πολύ πολύ να του ρίξω καμιά μολότωφ ;)

    Φιλιά πολλά ξωτικό κακό :Ρ

    υγ. μπα δεν κάνεις για αντικαστάτρια του Σάντα! σόρρυ αλλά το holiday spirit σου δεν συμπεριλαμβάνει συγχώρεση. Better luck next year!! :PPPP

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πες κάτι, ή μάλλον γράψε αυτό που σκέφτεσαι! :)

Mi manchi

Μου λείπεις τόσο πολύ, τόσο απερίγραπτα, αφάνταστα, αδιάκοπα, ασταμάτητα, που δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψουν πόσο.  Κι όσο κι αν κρατιέμα...