19 Ιουν 2011

Να σου πω ένα μυστικό;

Όταν ήμουν μικρή δε θυμάμαι να είχα πολλά μυστικά. Ίσως απλά να τα ξέχασα. Όμως όσο μεγάλωνα και ειδικά στην εφηβεία άρχισα να φυλάω μυστικά 'κρυμμένα στης καρδιάς τα βάθη' που λέει και το γνωστό τραγούδι. Μ' άρεσε να ξέρω κάτι που κανείς άλλος δεν ήξερε, που ίσως μόνο μάντευε. Ένιωθα πως τα μυστικά μου έδιναν μια δύναμη, με έκαναν να ξεχωρίζω. 
 
Απ'την άλλη όμως, ακόμα κι αν ένα μυστικό που το μοιράζεσαι παύει να'ναι μυστικό, όταν το φυλάς σε βαραίνει κιόλας. Όταν ένιωσα εμπιστοσύνη σε κάποια άτομα και μοιράστηκα μαζί τους μυστικά αυτά τα άτομα έγιναν ξεχωριστά για μένα κι εγώ για κείνα κι από απλοί γνωστοί μετράπηκαν σε φίλους.
 
Θυμάμαι στο γυμνάσιο ότι ντρεπόμουν πολύ να παραδεχτώ ότι μου άρεσε ένας συμμαθητής μου. Αυτός ήταν ο λόγος που το κρατούσα 'μυστικό'. Τα εισαγωγικά τα βάζω γιατί ο έρωτας κι ο βήχας δεν κρύβονται κι όλοι το είχαν καταλάβει χωρίς να το έχω εκμυστηρευτεί πουθενά, κάνοντας την παροιμία 'Ο κόσμος το'χει τούμπανο και συ κρυφό καμάρι' πέρα για πέρα αληθινή :)
Την πρώτη χρονιά των σπουδών έγινα καλή φίλη με τη συγκάτοικο μου γιατί της εκμυστηρεύτηκα τα συναισθήματα μου για διάφορα άτομα και καταστάσεις. Έκανε κι εκείνη το ίδιο, κι έτσι γίναμε φίλες. Γιατί για να γίνεις φίλος με κάποιον δεν αρκεί να μοιράζεσαι μόνο εσύ τα μυστικά σου, αλλά είναι απαραίτητο να το κάνει κι ο άλλος ώστε να υπάρχει αμοιβαιότητα και εμπιστοσύνη.

Όταν ήμουν μικρή πάντα η μάνα μου έλεγε 'τα εν οίκω μη εν δήμω΄και μας θύμωνε αν μας άκουγε να λέμε κάτι που θεωρούσε ιδιωτικό σε άλλους. Αυτό εμένα προσωπικά, με επηρέασε πολύ και γι'αυτό το λόγο άργησα να μπορώ να εμπιστευτώ άλλους ανθρώπους τόσο ώστε να τους πω τα μυστικά μου. Ακόμα και μετά που άρχισσα να μοιράζομαι πιο ανοιχτά, ποτέ δεν έγινα το άτομο που μοιράζεται εύκολα. Αντίθετα τα πολύ προσωπικά μου θέματα τα γνωρίζουν άτομα που μετρούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού. Πάντα θαύμαζα και μου φαίνονταν λίγο σαν εξωγήινοι αυτοί που λένε τα μυστικά τους σε όλους όσους γνωρίζουν. Φυσικά λέγοντας τα ξεφορτώνονται, αλλά παύουν ταυτόχρονα μ'αυτόν τον τρόπο να'ναι μυστικά. Γιατί ένα μυστικό που το γνωρίζουν δύο δεν είναι πια μυστικό.
 
 
Επειδή λοιπόν δύσκολα εμπιστεύομαι τον άλλο και μοιράζομαι τα μυστικά μου, όταν κάποιος με εμπιστευτεί και μου πει τα δικά του ποτέ δεν θα τα μεταφέρω σε άλλο άτομο εκτός κι αν το ζητήσει ο ίδιος. Όπως εγώ δε θέλω να μεταφέρονται τα μυστικά μου αλλού έτσι κι εγώ σέβομαι το ότι διάλεξε αυτό το άτομο να εμπιστευεί σε μένα προσωπικά το μυστικό του. Εννοείται πως άτομα που μου λένε 'να σου πω ένα μυστικό; Είναι κάτι που είπε η τάδε εμπιστευτηκα και μην το πεις παρακάτω' δε θα τα εμπιστευόμουνα με τίποτα, γιατί όπως μεταφέρουν το μυστικό του άλλου εμπιστευτικά σε μένα ποιος μου λέει ότι το ίδιο δε θα κάνουν και με το δικό μου μυστικό αν τους το εμπιστευτώ;

19 σχόλια:

  1. Σίγουρα θα κάνουν το ίδιο και με σένα.
    Πολύ λίγοι άνθρωποι είναι άξιοι εμπιστοσύνης.
    Προσωπικά, τα μυστικά μου προτιμώ να τα λέω στον... εαυτό μου.
    You can't be too cautious with these king of things. :)

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. έχεις δίκαιο σε αυτό. 'να σου πω ένα μυστικό;' . δεν στέκει !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μιλας σε μια μεγαλη μυστικοπαθη! :D

    Και κραταω και καλα τα μυστικα των αλλων ;)

    Μαρουλοφιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτοός που σου "προσφέρει" στο πιάτο κάποιο μυστικό, είναι γιατί δεν αντέχει το βάρος του, και πάει να το φορτώσει σε σένα, να το κουβαλήσεις παρακάτω.
    Το κακό είναι συνήθως, πως εκτός εσένα, το έχει ξεφορτώσει και σε κάποιες άλλες ακόμη "πλάτες".
    Μείνε μακρυά απο τέτοια μυστικά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Νομίζω ότι η μανούλα σου δεν είχε άδικο!!!Η φιλία για να ατσαλωθεί πρέπει να δοκιμαστεί στα δύσκολα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νομίζω πως τα μυστικά μας ήταν πιο ιερά όταν ήμασταν μικροί πάντως :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Lilith μου όντως πολύ λίγα άτομα είναι άξια εμπιστοσύνης. Αλλά πρέπει να ρισκάρεις μέχρι να τα βρεις και μπορεί κάποτε να πέσεις και άτομα ανάξια της εμπιστοσύνης σου. Συμβαίνουν αυτά.
    Μεε τον εαυτό σου θα κάνετε καλή παρέα λοιπόν αλλά νομίζω αξίζει τον κόπο να μοιράζεσαι και με φίλες ή φίλους κάποια πράγματα. Είναι αλλιώς απ'το να τα φυλάς για σένα.
    Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. evroskarsera μου αν είναι δικό σου μυστικό μπορείς να το μοιραστείς. Εκείνο που δεν μπορείς και δεν πρέπει να μοιραστεις είναι μυστικό που σου εμπιστεύτηκε άλλος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Marouli μαρουλάκι μυστικοπαθές :)
    Όταν δύσκολα μοιράζεσαι μυστικά σου τότε δεν μοιράζεσαι ούτε αυτά που σου λένε νομίζω.
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. AATON Nϊκο μου έχεις δίκιο. Ειδικά με κάποια άτομα μου'χει τύχει στο παρελθόν να ξεφορτώνουν πάνω μου μυστικά και βάσανα τους και να με ρίχνουν αρκετά. Αν το'χει ξεφορτώσει κι αλλού και το ανακαλύψεις μπορείς να κάνεις συμβούλιο με όλους για το πως να τον βοηθήσεις :)
    Μακριά μένω όσο γίνεται. Ανάλογα όμως με το άτομο και το θέμα. Αν μπορώ θέλω να προσφέρω βοήθεια!
    Καλημερούδια και φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. χρυσάνθη μου άδικο δεν είχε αλλά ενώ μας έλεγε εμάς αυτά εκείνη έλεγε τα δικά μας μυστικά στις φίλες της. Δεν είναι δίκαιο αυτό ε;
    Έχεις δίκιο τα δύσκολα καταστρέφουν ή κτίζουν μια φιλία. Θα προσθέσω εγώ και τα εύκολα, γιατί αν δε χαίρεται ο άλλος με τη χαρά σου τότε τι φίλος είναι;
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. stalamatia συμφωνούμε :)
    Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. sunny λες;
    Δεν ξέρω, ίσως να τα φυλάγαμε με πιο πολύ μανία στν παιδική ηλικία γιατί ήταν λίγα. Νομίζω τα μυστικά μας βοηθούν να μεγαλώσουμε κατά κάποιο τρόπο.
    Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εννοείται ότι τέτοια άτομα δεν τα εμπιστεύεσαι αγάπη μου, αυτοί οι άνθρωποι τρέφονται από κάτι τέτοια, καταρχάς δεν έχουν την υπομονή να κρατήσουν μυστικό και έπειτα τους δίνει τροφή για μάσημα. Για κουτσομπολιό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μέσα στο χρόνο οι φιλίες δοκιμάζονται..
    Είναι οι φίλοι που μένουν...που γνωρίζουμε πως το μυστικό θσ μείνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ex Estrella προφανώς δεν έχουν ζωή, δεν έχουν τι να κάνουν και ανακατεύονται στη ζωή των άλλων για να περάσει η ώρα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αντιγόνη μου ο χρόνος σίγουρα δοκιμάζει τις φιλίες. Μου'χει τύχει πάντως φίλη που ήταν πολύ καλή και ήμασταν φίλες για πολλά χρόνια να μη μου σταθεί όπως μια νέα φίλη που τότε την γνώριζα λίγους μήνες. Μερικές φορές οι άνθρωποι μας εκπλήσσουν θετικά και μερικές φορές αρνητικά!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος21/6/11, 11:21 π.μ.

    Υπάρχουν άνθρωποι , που μπορεί σε κάποια δεδομένη στιγμή , εκμεταλευόμενοι τα μυστικά σου να επιχειρήσουν να σε κάνουν υποχείριο τους . Με άλλα λόγια να σου στερήσουν την ελευθερία σου (Διάβασε το υπέροχο της Φακίνου "Ζάχαρη στην άκρη" ).
    Αυτό βέβαια , δεν σημαίνει ότι πρέπει να βλέπεις τους πάντες καχύποπτα και να "θάβεις" μέσα σου τα πάντα (κάτι που με μαθηματική ακρίβεια , θα σε "αρρωστήσει" στο τέλος).
    Στην ζωή πρέπει να κρατιούνται ισορροπίες και να αναλαμβάνονται και κάποια ρίσκα ...
    Ένα παιχνίδι είναι η ζωή και πρέπει να απολαμβάνουμε τις χαρές από τις επιτυχημένες κινήσεις μας στον ίδιο βαθμό με τις απογοητεύσεις από τις λάθος κινήσεις .
    Συνήθως υποτιμούμε τις χαρές και υπερβάλουμε τις λύπες .
    Καλή σου μέρα Daisy .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πες κάτι, ή μάλλον γράψε αυτό που σκέφτεσαι! :)

Mi manchi

Μου λείπεις τόσο πολύ, τόσο απερίγραπτα, αφάνταστα, αδιάκοπα, ασταμάτητα, που δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψουν πόσο.  Κι όσο κι αν κρατιέμα...